18 Kasım 2011 Cuma

Aşk üzerine...


Aslında bu sefer bildiğimz aşktan bahsetmeyeceğim. Bu yazıyı daha önce yazacaktım ama o zamanlar romanı bitirmemiştim ve sitede açılmamıştı. Bu zamana kadar bitirdim ve site açıldı.
Elif Şafak tüm dünyada kitapları çevrilen bir yazarımız. Daha önce hiç okumamıştım kitaplarını. Bir tatildeyken kuzenim Firarperest'i okuyordu,o hoşuma gitmişti ama almaya yanaşmıyordum. Kuşkusuz en çok konuşulan kitabı ''Aşk'' olmuştur. Geçen günlerde kitapçıları geziyordum aslında Serenad'ı (Zülfü Livaneli'nin kitabı) alacaktım ama o kalmamıştı. Benimde okuyacak kitabım kalmadığı için gri kapaklı Aşk'ı aldım. Geç kalınmış bir roman mıydı acaba diye düşünmeden alamıyorum kendimi. Bu kitap sanırım 2009 yılında çıktı. Aslında düşünüyorumda o zamanlar ergendim. Hayır herkes ergenlikten geçiyor işte benimde öyleydi. Bunalım,karmaşıklık,karanlık müzikler falan filan. O zamanlar hoşlandığım biri vardı. Eğer okusaydım belki gözüne daha çok girebilirmişim aslında. Çünkü o inançlı biriydi ve hatırlıyorum ben sınıfta kitap okurken kitap aralığımın üstünde Mevlana'nın sözü vardı,onu okumak için ayracı benden istemişti ama kitabı sevmeyebilirdim de. Geçmişe gidemeyeceğimize göre bu soruya yanıt aramak çok zor sanırım.
Neyse ben kitaba geçerim. Dediğim gibi ben bir erkek ve kadın arasında geçiyor sandım. Yani Ella için öyle ama Rumi,Şems ve farklı karakterlerin olduğunu bilmiyorum. Kırk kuralın en güzeli bana göre:
Beşinci Kural: Aklın kimyası ile aşkın kimyası başkadır. Akıl temkinlidir. Korka korka atar adımlarını. ‘Aman sakın kendini’ diye tembihler. Halbuki aşk öyle mi? Onun tek dediği: ‘bırak kendini, ko gitsin!’ Akıl kolay kolay yıkılmaz. Aşk ise kendini yıpratır, harap düşer. Halbuki hazineler ve defineler yıkıntılar arasında olur. Ne varsa harap bir kalpte var!

Size bir şey itiraf edeyim. Benim din ile aram fazla iyi olmamıştır. Yani manevi yönüm pek ağır basmıyor. Ailemse gençlik zamanları olduğunu söylüyor. Öyledir belki. Din dersine bile 2 düşürmeyi başarmış biriyim ben. Bu kitabı okurken kendimi manevi yönden huzurlu hissettim her defasında. Zamanla belki daha da aşacağım. Kitap kendimi iyi hissettirdi bir nevi rehber gibi. Rumi ve Şems'in sözleri. Kimya'nın aşkı...Belki okumayanlar hala vardır. Bence okumalısınız.
Ve bu yazıyı yazarken alakasız ama Hande Yener-Kim Bilebilir Aşkı şarkısını dinliyordum.
Kim bilebilir aşkı
Aşktan ölene kadar
Sınırlarda yasatır inan
Kendi gidene kadar
Öyle aslında değil mi?

1 yorum:

  1. Hande Yener miiii? Diye başlıyorum.
    Ya annem okudu da benim okuyasım gelmedi Aşk'ı, hala da yok ne bileyim.

    YanıtlaSil